YouTuber PewDiePie ondanks controverses toch naar 100 miljoen abonnees

YouTuber PewDiePie ondanks controverses toch naar 100 miljoen abonnees

De slogan ‘Subscribe to PewDiePie ‘ (‘Abonneer je op PewDiePie ‘) werd de afgelopen maanden door volgers van de Zweedse vlogger gebruikt in de strijd om het aantal volgers van zijn kanaal groter te houden dan dat van het Indiase platenlabel T-Series. Beide kanalen naderden de mijlpaal van 100 miljoen abonnees.

De leus werd echter ook gebruikt door de man die in maart een aanslag pleegde op twee moskeeën in Nieuw-Zeeland, waarbij vijftig mensen om het leven kwamen. Kjellberg besloot een video op te nemen waarin hij opriep de slogan niet meer te gebruiken.

De maanden daarna was het wat stiller rondom de YouTuber maar onlangs maakte hij een ware comback. Hij gooide het roer om en begon met het maken van zogenaamde gamingvideo’s waarin hij zijn fans trakteerde op iets dat zij al veel langer wilden. Kjellberg laat in deze video’s zien hoe hij het spel Minecraft speelt.

‘Nu ik terug ben bij gaming voelt het alsof de cirkel rond is”

De eerste video was zo’n groot succes dat PewDiePie sindsdien alleen nog maar video’s maakt waarin Minecraft terugkomt. En dat blijkt een juiste keuze gezien het behalen van de 100 miljoen abonnees.

“Bij Minecraft komt alles samen. Het kanaal heeft meer views dan ooit. Ik vind het leuk om de video’s te maken en er komen meer advertentie-inkomsten binnen dan ooit. Nu ik terug ben bij gaming voelt het alsof de cirkel rond is”, aldus de populaire YouTuber.

Het is een goede maand voor PewDiePie. Twee weken geleden trad hij in het huwelijk met zijn vriendin Marzia Bisognin (26).

Leave a Reply